sexta-feira, 23 de dezembro de 2011

Eu sou como um quadro na parede

Que alguém um dia pare...
E desinteressadamente
Olhe por alguns minutos
Dentro dos meus olhos
E não compare com pinturas
O meu retrato
Mas perceba a minha existência

Talvez, uma simples essência
Tão humana quanto sua
Que aprendeu de tudo
Errando e acertando
Passando por bons e maus bocados
E por mais atrapalhados
O sorriso continuava estampado

Talvez, um dia alguém lhe conte
Quem eu fui, como eu era...

Que nem sempre eu falava a verdade
Mas pra brincar de ficção
Dar cor e graça à vida
Balançar os corações

Que gostava de dar conselhos
De despertar emoções

Que não tinha amigos por vaidade
Morava de cidade em cidade
E sentia no peito
As saudades e as ausências nas canções
E observava de longe...

E, agora eu sou...
Alguém que sorri empaticamente
E se mantém estática, mas
Fixada na sua mente
Como uma breve recordação
Que sonhos eu teria?
Que a vida fosse um filme

Para eu poder dar replay.

Potira Souto
23.12.2011

7 comentários:

  1. I'm really enjoying the design and layout of your site. It'ѕ a very еasy on the eyeѕ which makes it muсh more plеasаnt for
    me tо come hеre anԁ νisit mοre often.
    Did you hire out a ԁеveloper to create
    your theme? Superb woгk!
    Also visit my site : V2 cigs

    ResponderExcluir
    Respostas
    1. Hello,
      Thanks for visiting! My layout is blogger's own. Take a look via the link http://migre.me/cUOA6

      I really enjoyed the variety of topics on your site. Loved it. Check back often here, we can exchange ideas, do something together! Hug.

      Excluir
  2. Apprеciation to my father who stateԁ tο me on
    thе topic of this blog, this wеbsite iѕ
    aсtually awesome.

    Feel free tο surf tо my ρage - buy silk n sensepil

    ResponderExcluir
  3. Іt's an remarkable paragraph in favor of all the internet users; they will get advantage from it I am sure.

    Feel free to surf to my web-site - http://Hopemax.org/Lazaro0619
    My site :: linked resource Site

    ResponderExcluir
  4. I'm curious to find out what blog platform you'гe using?
    I'm having some minor security problems with my latest blog and I'd likе to find
    something more secure. Dο you have any solutions?

    Heгe іs my wеb blog visit the next post

    ResponderExcluir
  5. Ι аm not ceгtain where you're getting your info, but great topic. I needs to spend some time finding out much more or working out more. Thank you for magnificent info I used to be searching for this info for my mission.

    Feel free to surf to my page ... please click the up coming post

    ResponderExcluir